Paradigma Pembelajaran Matematika Abad ke 21

Pada abad ke 21 muncul paradigma pembelajaran matematika sebagai berikut
1. Siswa harus belajar menghargai budaya, sejarah, dan nilai keilmuan dari matematika
2. Siswa harus belajar untuk meyakini kemampuan mereka (memiliki rasa percaya diri).
3. Pemecahan masalah matematika masih menjadi prioritas utama.
4. Siswa harus belajar berkomunikasi secara matematis.
5. Penalaran matematika, berikut kumpulan rumus-rumus, konjektur-konjektur dan bukti-bukti merupakan tujuan akhir.

Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics,
New Goals for Students
Teaching Secondary School Mathematics
3th Edition’Alfred Posamentier Jay Stepelman
1990

Sumber belajar

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: